Akce Black Friday
Blíží se akce Black Friday a je potřeba se na ni připravit. Máme pro Vás přehled, na co nezapomenout a několik tipů. V letošním roce tato slevová akce vychází na 24. listopad, některé e-shopy jej ale mají i dříve a po delší dobu. Je jen na Vás, kdy akci Black Friday spustíte, jak dlouho bude na Vašem e-shopu platit a jaké budou její podmínky.
Pokud budete na zboží aplikovat akční ceny, můžeme Vám doporučit doplněk Automatizace akčních cen od Brani.cz. Slevy si můžete připravit i třeba měsíc předem a v den akce se vše nastaví už automaticky bez práce. S doplňkem od Brani.cz si nastavíte, na jaké produkty se má aplikovat akční cena a také nastavíte období, kdy se má akční cena aplikovat.
V případě, že v den akce aplikujete na zboží akční ceny, dbejte i na to, že je potřeba evidovat nejnižší cenu produktu za posledních 30 dní a slevy dle tohoto i nastavit. Uvedeme na příkladu - zboží jste prodávali začátkem listopadu s 10% slevou, kdy prodejní cena byla snížena z 1000 Kč na 900 Kč. Nejnižší cena za posledních 30 dní je tedy 900 Kč a je potřeba slevu uvádět právě z této ceny. Pokud bude zboží během Black Friday o 50% levnější, nastavíte jej za cenu 450 Kč, vždy se musí sleva počítat z nejnižší ceny za posledních 30 dní.
Na akční cenu lze v Shoptetu navázat automaticky příznak a zobrazovat tak produkty s příznakem v jedné nastavené kategorii. Veškeré toto nastavení najdete v Shoptet administraci v Nastavení › Produkty › Parametry a příznaky › Příznaky a u příznaku Akce zaškrtnete navázání příznaku na akční cenu a zvolíte kategorii, ve které se produkty s tímto příznakem mají zobrazovat. Příznak u produktu je možné předem připravit, lze jej omezit datumem od-do, kdy přes export/import nastavíte produktům jak konkrétní příznak, tak i platnost, kdy má být příznak u produktu aktivní.
Velmi oblíbené jsou slevové kupóny, kterými můžete nahradit akční ceny. Nastavíte v Shoptet administraci slevový kupón, i zde vyplníte platnost od-do a můžete na slevové kódy a akci Black Friday nalákat zákazníky, rozesílat je přes e-mailingové nástroje, sociální sítě a další nástroje.
V poslední době jsou velmi populární sociální sítě a influenceři. Podnikatelé často natáčejí různé reely a příběhy a přidávají tak zajímavý obsah na své sociální sítě pro potencionální zákazníky. Zvažte, zda do akce Black Friday nenavázat spolupráci i s nějakým influencerem, který by představil Vaše výrobky dalším sledujícím a zvedla by se tak sledovanost i u Vás. Influencerům je možné během spolupráce nabízet taktéž unikátní slevové kupóny. To, na jaké spolupráci se případně domluvíte je jen na Vás.
V neposlední řadě doporučujeme vyzkoušet plánovač na Facebooku, kdy i zde můžete naplánovat zveřejňování příspěvků nebo i příběhů. Facebookovou stránku je možné propojit s Instagramovým účtem a můžete na obou kanálech automaticky zveřejňovat naplánované příspěvky. Určitě to stojí za vyzkoušení.
Závěrem bychom zmínili lákavé časové odpočty, které můžete umístit nejen na e-shop, ale v e-mailingových nástrojích také přímo do e-mailu, zvýšíte tak možnost, že zákazník slevový kód a nebo akční nabídku využije.
Doporučujeme vše, co můžete, připravit předem a automatizovat. Ve dnech akce se tak plně můžete věnovat novým objednávkám a zákaznické podpoře.